Ons onderwijsAlle kinderen komen binnen ons basisonderwijs tot hun recht en krijgen de zorg en aandacht die zij nodig hebben. Er wordt gericht gekeken naar wat werkt voor dit kind en deze groep. Wat betekent dit voor de leerkracht, de organisatie en het leerstof aanbod. In ons basisonderwijs wordt gewerkt met jaarklassen. Dat wil zeggen dat de leerlingen zijn ingedeeld in leeftijdsgroepen. Op dit moment zijn de groepen 1 t/m 8 verdeeld over 10 groepen (ongeveer 210 leerlingen). Binnen de groepen wordt gewerkt met behulp van didactische groepsplannen om de leerlingen onderwijs op maat te bieden. In elke groep zijn 3 arrangementen: het basisarrangement, het intensieve arrangement en het verdiept arrangement. Basisschool Oranje-Nassau is sterk in het aanbieden van onderwijs op maat. Dit geldt zowel voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, als voor leerlingen die bovengemiddeld presteren. In de Plusklas worden leerlingen gedurende één dagdeel per 2 weken uitgedaagd om op hun eigen denk- en werkniveau zich verder te ontwikkelen en te leren ‘leren’. In de klas werken deze kinderen met Levelwerk.
Klaar voor de toekomstOnze leerlingen maken deel uit van een school, een wijk, een land, maar zijn ook wereldburgers. Om onze leerlingen klaar te maken voor de toekomst nemen vakken als wereldoriëntatie, Engels en burgerschap een belangrijke plaats in, in ons lesprogramma. Om de zelfstandigheid en betrokkenheid van de kinderen te vergroten wordt er gewerkt met een planbord, een keuzetaak en digitale middelen als chromebooks. Door onderwijs op maat, opbrengst gericht werken, samenwerkend leren en een breed vakkenpakket sluiten wij aan bij de persoonlijke ontwikkeling en talenten van onze kinderen.
Pedagogisch klimaatEen goed pedagogisch klimaat in de groepen is de basis van waaruit we werken. Structuur en persoonlijke aandacht vinden wij belangrijk voor de concentratie en de ontwikkeling van onze kinderen. Een goed pedagogisch klimaat is een voorwaarde om je te kunnen ontwikkelen. Het is belangrijk dat kinderen met plezier naar school gaan, dat je mag zijn wie je bent en met anderen kunt samenwerken. Een goede sfeer, een plek waar je je veilig voelt, daar werken we met elkaar aan.
Continu verbeterenBij de 'continu verbeterbenadering' worden onze leerlingen actief betrokken bij de missie, gedragsregels en de doelen in de groep en op persoonlijk niveau. Vragen die centraal staan zijn:
In ons onderwijs zijn kinderen eigenaar van hun eigen leerproces. Op school werken wij met data-muren, groepsdoelen en persoonlijke doelen. Onze leerkrachten en pedagogisch medewerkers voeren gesprekken met ouders en kinderen, waarbij het kind een duidelijke inbreng heeft.
LeesschoolBasisschool Oranje-Nassau is een leesschool. Wij vinden lezen belangrijk en verhogen de leesmotivatie van de kinderen door leesbevorderende activiteiten en werkvormen structureel toe te passen binnen onze school. Door onze inspanningen zijn de leesresultaten hoog. Goed kunnen lezen is een voorwaarde voor zowel succes op school alsook succesvol functioneren in onze samenleving. Leesvaardigheid is de sleutel om te kunnen participeren op politiek, sociaal en economisch gebied, maar ook bij culturele activiteiten en in de vrije tijd. De leeservaringen van kinderen op een basisschool bepalen voor een groot deel het latere leesgedrag.
|
| Neem contact op
| Zoeken
Kindcentrum Oranje-NassauLeeuwerikstraat 7 Hoofdgebouw Kinderopvang Peuterspeelzaal, BSO en TSO
|